|
Rajdowy Bia³ystok 1 w 100% rajdowe forum bia³ostockie
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
ksiezvlek
Do³±czy³: 27 Kwi 2009
Posty: 39
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/6 Sk±d: bialystok
|
Wys³any: Pon 20:07, 27 Kwi 2009 Temat postu: przygotowac 126p do kjs |
|
|
Witam .
Chcia³bym siê dowiedzieæ na jakie koszta muszê siê nastawiæ , by przygotowaæ mojego starego maluszka do jakichkolwiek wy¶cigów .
Na dzieñ dzisiejszy maluszek nie je¼dzi chyba od trzech latek ale rdzy nigdzie nie ma bo by³ kupiony od blacharza który zabezpieczy³ go dok³adnie przed sprzeda¿na .
Za wszelka pomoc bêdê bardzo wdziêczny .
Pozdrawiam Ksiezvlek .
Ostatnio zmieniony przez ksiezvlek dnia ¦ro 10:05, 29 Kwi 2009, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
maciej
Do³±czy³: 22 Wrz 2008
Posty: 16
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/6
|
Wys³any: Pon 21:30, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
My¶l±c o jakimkolwiek ¶ciganiu rozebraæ wszytko, i dok³adnie przegl±dn±æ budê, czy na pewno nie ma dziur itp. Na pocz±tek na pewno zawias czyli wyklepaæ resor, amorki z ty³u na przód, ty³ uci±æ sprêzyny i hipol do amorków to oczywi¶cie wersja najtañsza, bo najlepsz± opcj± by³by bilstein , jakie¶ podstawowe mody silnika nawet w domowym zaciszu, tu nie bêdê siê rozpisywa³-wystarczy chwila na google.com i wszystko jasne , dobrze zainwestowaæ w jakie¶ fotele, pasy i kierownice, ¿eby nie lataæ po samochodzie, wiadomo mo¿na zrobiæ du¿o, du¿o wiêcej, tylko pytanie jakimi kosztami, najpierw trzeba mieæ bud¿et, a pó¼niej my¶leæ jak to dobrze wykorzystaæ , zreszt± o modzeniu malucha sporo znajdziesz na necie
pozdrawiam maciek
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
ADAS
Do³±czy³: 19 Lis 2007
Posty: 54
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/6 Sk±d: Bia³ystok
|
Wys³any: Wto 9:01, 28 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Wystarczy ¿e bêdziesz mia³ sprawne auto, op³acone OC i NW, dwa kaski i ju¿ mo¿esz braæ udzia³ w KJSach i czerpaæ z tego radochê.
A je¶li bedziesz mia³ trochê pieniêdzy do wydania to mo¿esz my¶leæ o inwestowaniu w silnik, zawieszenie, kub³y lub co tylko sobie za¿yczysz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Leszek Janusz
Do³±czy³: 18 Sty 2006
Posty: 930
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/6 Sk±d: White100k
|
Wys³any: Wto 17:48, 28 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Maluch je¶li ma byæ naprwdê dobrze zrobiony do sportu to wymaga jak ka¿de auto sporego wk³adu kasy a sama tanio¶æ malucha jest z³udna.
Poni¿ej masz ceny z okresu kiedy aj siê bawilem malcem
Zawias: Klepanie resoru u kowala z chartowaniem min. 50z³ + Twój resor, opcja bardziej zaawansowana to nowy fabrycznie resor + pióro dodatkowe ew. robione na zamówienei 2 pióra o odpowiedniej twaro¶ci za ponad 100z³ za to oszczêdno¶æ na masie. Zawias: profi wersja to komplet bilsteina ju¿ od 750z³ za u¿ywany,
ok. 1200z³ nowy.
Wyspawanie budy + klatka: kwestia co sam potrafisz zrobiæ, ale sama "home made" pó³klatka to cena od 200z³, profi z homologacj± min. 500-600z³, oczywi¶cie plus wyspawanie budy.
Fotele, pasy, kiera sportowa to min. 300z³ za u¿ywane bimarco b/patko, podobnie za pasy, kiera od 50z³ w górê.
Obrotomierz: od 20z³ za przerobiony z fiata 125p., do 100z³ za lumela
Skrzynia biegów: od 700z³ za u¿ywan± krótk± 3,4 z homologacj± do ponad 1000z³ za niehomologowane w PZM krótkie 2,3,4 na prostych zêbach.
Silnik: tu mo¿na poplyn±æ w kasie: profi silnik na nowych czê¶ciach chyba z najlepszym do KJS-ów wa³kiem Ka³u¿y 555 lub ¦wi±tka 105 robiony przez speców ze ¶l±ska to koszt ok.3500z³. Same wa³ki to ceny od 150z³ za kopie renomowanych do 700z³ za nowe, zamach odel¿ony wywa¿ony od 50z³ do 120z³ za mega lekki, g³owica porobiona od 100z³ do oko³o 350z³ za top spec, alu-wiatrak z paskiem ok.150z³, alu-micha ok.350z³, alu-pokrywa zaworów ok.150z³, do tego jakie¶ duperel typu skrócone os³ony popychaczy, lekki rozrz±d, lekkie "koniki" itp.
Wydech: od 30z³ za pustaka do 350z³ za profi bredê Pachonia z p³yt±, bredy michaela dostêpne na allegro do tego siê nie umywaj±. gaXnik d³ubany orgnilany ok.150z³ ew. od motocykla np. Mikuni za ponad 250z³
Jak obni¿enie masy auta to koniecznie lekkie elementy z laminatu typu prawe drzwi, maska, klapa, profi szyby z poliwêglanu a nie z plexy od 200z³ w górê.
Uk³ad hamulcowy na bazie hamulców tarczowych z poldka/cc za oko³o 150-200z³.
Ch³donica oleju przy dobrze krêc±cym siê i wysoko silniczku.
Dodatkowo bezwarunkowo ko³a 13-tki na alusach, jaki¶ sztywny hol w razie braku lawety.
Dystanse do kó³ ponad 100z³ za aluminiowe
No i s± jeszcze smaczki i wydumki bezcenne i ciê¿ko dostêpne typu lekkie bêbny, pochodz±ce z rallycrossu..
Jedn± z innych opcji jest swap silnika na 900-tkê z cc/sc ew. 1100cm3 co wi±¿e siê z przeróbk± mocowania samego silnika, koszt flanszy, mocowania silnka i innych gad¿etów bez samego silnika to ok.300-400z³. Do takiego silnika poszerza siê budê tak¿e znów roboty blacharskie.
Generalnie mo¿na zacz±æ drutem za bardzo ma³e pieni±dze typu sklepaæ na kamieniu resor i zamieniæ pzrednie amorki tylnymi, pobawiæ siê w przestawienie zaplonu co bynieznacznie lepiej siê zbiera³ ale jak chcesz mieæ napardwe konkurencyjnego b±ka do wbijania siê nawet w pierwsz± 5-10 tkê generalki to trzeba mega drivera i profi podej¶cia za cenê czê¶ci jak wy¿ej.
Z perspektywy czasu powiem tak: samo auto w ca³ej zabawie jest najtañsze i to w³a¶nie jego tanio¶æ jest z³udna. Je¶li wrócê do malca to kupiê co¶ gotowego bo taniej jest podrobiæ lub rozbudowaæ spec zrobionego ju¿ maluch ni¿ d³ubaæ go kosztownie od pocz±tku i wtopiæ kase poprzez metody prób i b³êdów. Prawdziwe rajdowe maluchy wystêpuj± na ¦l±sku i w znacznie mneijszej ilo¶ci w W-wie je¶li mówimy o rasowych sportowych malcach, pozosta³e sa namiastk± tego jak maluch sportowy powienien wygl±daæ.
P.S.Jka jeste¶ zainteresowany to posiadam w gara¿u jeszcez na sprzeda¿ odel¿ony, wywa¿ony zamach, jakie¶ d³ubane ga¼niki, sportow± kierê, 13-tki, chromowane zderzaki raczej w dobrych cenach choæ to zawsze jest pojêciem wzglêdnym
Pozdrawiam i bêdê dalej twierdzi³,¿e maluch to naparwdê fajne autko do nauki rajdowego rzemios³a a przy umiejêtno¶ciach mechanicznych ju¿ ca³kiem fajne nawet do obs³ugi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
zielony_maluch
Do³±czy³: 22 Lut 2006
Posty: 300
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/6 Sk±d: Bialystok
|
Wys³any: Pon 20:01, 04 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
pytanie to w sumie co ty chcesz robic tym maluchem? w kjs'ach nie pobawisz sie fajnie bo nie tylko nie ma klasy ale i nawet ludzi z ktorymi moglbys konkurowac a to w rajdach w sumie najfajniejsze. obawam sie ze moglbys zrobic malucha przejechac ze dwa rajdy i pojawi sie niedosyt co inego jak by byly ze 2-3 zalogi wtedy to bys bawil sie zajefajnie. lesiu sam powiedz ze teraz cc i nawet sc to nie jest duza kasa a juz seria jest o niebo lepsza od malca
no chyba ze masz zamiar posmigac po miescie. jesli go dobrze i ladnie zrobisz bedziesz mial duza zabawke bo kazdy bedzie chcial sie z toba na swiatlach zmiezyc ja mam tylko naklejki na maluchu a ludzie szalu dostaja )))))
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Leszek Janusz
Do³±czy³: 18 Sty 2006
Posty: 930
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/6 Sk±d: White100k
|
Wys³any: Wto 9:03, 05 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Zielony teraz nawet stara e-30 z p³yt± nie jest do kupienia za du¿± kasê w stosunku, ¿e na ju¿ gotowego malca troszkê przygotowanego to trzeba ze 2 - 3 tysie szykowaæ a wiadomo,¿e maluch wiêcej uwagi potrzebujue, ¿eby by³ w miarê ma³o awaryjny.
Natomiast tak jak mówisz liczy siê rywalizacja i lista kolegów to pokonania w podobnych sprzêtach.
Maluch jest dla kogo¶ kto albo kocha malucha, ew. kocha tylny napêd i szuka czego¶ na pocz±tek nie zdaj±c sobie sprawy z czym wi±¿e siê posiadanie malca.
Sam mam nadziejê wróciæ za kólko w KJS-ach i ne wykluczone, ¿e bêdzie to malec w przysz³o¶ci ja bêdzie wiêcej czasu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
ksiezvlek
Do³±czy³: 27 Kwi 2009
Posty: 39
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/6 Sk±d: bialystok
|
Wys³any: ¦ro 21:12, 06 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Witam .
Fakt Leszek malca lekko dlubnietego z klatka mozna kupic juz za 1600 .
Powaznie sie zastanawialem nad tym , ale jak wszyscy pisza malec potrzebuje duzo uwagi a Ja nie mam dokonca na to czasu i zielony mnie dobil brakiem konkurencji wiec pozbieram jeszcze kaske i moze sprobue sc lub cc a swoim malcem to pobawie sie na wiosce .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Gudan
Do³±czy³: 21 Pa¼ 2007
Posty: 168
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/6 Sk±d: Ignatki Osiedle
|
Wys³any: Czw 23:12, 07 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Witam kolegê, chcia³bym wspomnieæ, ¿e ja powoli buduje malca wiêc kogo¶ do rywalizacji bêdziesz mia³. Tylko nie wiem kiedy skoñczê bo na razie nie mam kasy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Brat Karloz
Go¶æ
|
Wys³any: Czw 23:20, 18 Cze 2009 Temat postu: rzygotowac 126p do kjs |
|
|
witam serdecznie wszystkich zajawkowiczów rajdów.
Posiadam fiata 126p, którym chcia³bym spróbowaæ swoich si³ w KJS'ach.
Niestety jak to u wielu studentów(humanistów) bywa mam ograniczony i mocno napiêty bud¿et. Obawiama siê, ¿e zamiast swego kaszla udoskonaliæ osi±gnê efekt zupe³nie odwrotny, w zwi±zku z tym chcia³bym siê dowiedzieæ o orientacyjnych kosztach(równie¿ "robocizny"):
przeróbki(obni¿enia i utwardzenia) zawieszenia
wydechu przelotowego (najtañsze wyj¶cie)
ubezpieczenia OC i NW ( mo¿e wiecie przy okazji ile kosztuje przerejestrowanie malucha) w najtañszej firmie.
nie chcê od razu ³adowaæ kasy w fotele, klatki i przeróbki silnika.Po prostu chcê spróbowaæ swoich si³ tym czym dysponujê dlatego wdziêczny bêdê za wszystkie rady i uwagi
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Leszek Janusz
Do³±czy³: 18 Sty 2006
Posty: 930
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/6 Sk±d: White100k
|
Wys³any: Pi± 10:32, 19 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Najtañszy spec to wstawiæ amorki z ty³u na przód, obci±æ o 1-1,5 zwoju sprê¿yny z ty³u oraz sklepaæ resor z przodu z ew. do³o¿eniem najd³u¿szego lub prawie najd³u¿szego pióra. Powiniene¶ siê zmie¶ciæ w ok.100z³ zak³adaj±c ,¿e wszystko poza klepaniem resora sam zrobisz.
Takim malcem powied¼my, ¿e zmniejszysz szansê przewrócenia siê na dach i poprawisz jego stabilno¶æ. Za darmo mo¿esz zakleiæ dziurê w ga¼niku aby na lewych nawrotach nie przerywa³.
Aby maluch by³ tani musisz sam robiæ przy nimjak najwiêcej rzeczy czêsto metoda prób i b³êdów.
Ubezpieczenie z pe³nymi zni¿kami to koszt ok.20-300z³ za rok.
Pozdrawiam i ¿yczê uporu w d±¿eniach do staru tym malcem
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Mo¿esz pisaæ nowe tematy Mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
|
fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|