Forum Rajdowy Bia³ystok Strona G³ówna Rajdowy Bia³ystok
1 w 100% rajdowe forum bia³ostockie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

przygotowac 126p do kjs

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rajdowy Bia³ystok Strona G³ówna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
ksiezvlek




Do³±czy³: 27 Kwi 2009
Posty: 39
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: bialystok

PostWys³any: Pon 20:07, 27 Kwi 2009    Temat postu: przygotowac 126p do kjs

Witam .
Chcia³bym siê dowiedzieæ na jakie koszta muszê siê nastawiæ , by przygotowaæ mojego starego maluszka do jakichkolwiek wy¶cigów .
Na dzieñ dzisiejszy maluszek nie je¼dzi chyba od trzech latek ale rdzy nigdzie nie ma bo by³ kupiony od blacharza który zabezpieczy³ go dok³adnie przed sprzeda¿na .
Za wszelka pomoc bêdê bardzo wdziêczny .
Pozdrawiam Ksiezvlek .


Ostatnio zmieniony przez ksiezvlek dnia ¦ro 10:05, 29 Kwi 2009, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
maciej




Do³±czy³: 22 Wrz 2008
Posty: 16
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6

PostWys³any: Pon 21:30, 27 Kwi 2009    Temat postu:

My¶l±c o jakimkolwiek ¶ciganiu rozebraæ wszytko, i dok³adnie przegl±dn±æ budê, czy na pewno nie ma dziur itp. Na pocz±tek na pewno zawias czyli wyklepaæ resor, amorki z ty³u na przód, ty³ uci±æ sprêzyny i hipol do amorków to oczywi¶cie wersja najtañsza, bo najlepsz± opcj± by³by bilstein Smile, jakie¶ podstawowe mody silnika nawet w domowym zaciszu, tu nie bêdê siê rozpisywa³-wystarczy chwila na google.com i wszystko jasne Smile, dobrze zainwestowaæ w jakie¶ fotele, pasy i kierownice, ¿eby nie lataæ po samochodzie, wiadomo mo¿na zrobiæ du¿o, du¿o wiêcej, tylko pytanie jakimi kosztami, najpierw trzeba mieæ bud¿et, a pó¼niej my¶leæ jak to dobrze wykorzystaæ Laughing , zreszt± o modzeniu malucha sporo znajdziesz na necie
pozdrawiam maciek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
ADAS




Do³±czy³: 19 Lis 2007
Posty: 54
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Bia³ystok

PostWys³any: Wto 9:01, 28 Kwi 2009    Temat postu:

Wystarczy ¿e bêdziesz mia³ sprawne auto, op³acone OC i NW, dwa kaski i ju¿ mo¿esz braæ udzia³ w KJSach i czerpaæ z tego radochê.
A je¶li bedziesz mia³ trochê pieniêdzy do wydania to mo¿esz my¶leæ o inwestowaniu w silnik, zawieszenie, kub³y lub co tylko sobie za¿yczysz Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Leszek Janusz




Do³±czy³: 18 Sty 2006
Posty: 930
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: White100k

PostWys³any: Wto 17:48, 28 Kwi 2009    Temat postu:

Maluch je¶li ma byæ naprwdê dobrze zrobiony do sportu to wymaga jak ka¿de auto sporego wk³adu kasy a sama tanio¶æ malucha jest z³udna.
Poni¿ej masz ceny z okresu kiedy aj siê bawilem malcem
Zawias: Klepanie resoru u kowala z chartowaniem min. 50z³ + Twój resor, opcja bardziej zaawansowana to nowy fabrycznie resor + pióro dodatkowe ew. robione na zamówienei 2 pióra o odpowiedniej twaro¶ci za ponad 100z³ za to oszczêdno¶æ na masie. Zawias: profi wersja to komplet bilsteina ju¿ od 750z³ za u¿ywany,
ok. 1200z³ nowy.
Wyspawanie budy + klatka: kwestia co sam potrafisz zrobiæ, ale sama "home made" pó³klatka to cena od 200z³, profi z homologacj± min. 500-600z³, oczywi¶cie plus wyspawanie budy.
Fotele, pasy, kiera sportowa to min. 300z³ za u¿ywane bimarco b/patko, podobnie za pasy, kiera od 50z³ w górê.
Obrotomierz: od 20z³ za przerobiony z fiata 125p., do 100z³ za lumela
Skrzynia biegów: od 700z³ za u¿ywan± krótk± 3,4 z homologacj± do ponad 1000z³ za niehomologowane w PZM krótkie 2,3,4 na prostych zêbach.
Silnik: tu mo¿na poplyn±æ w kasie: profi silnik na nowych czê¶ciach chyba z najlepszym do KJS-ów wa³kiem Ka³u¿y 555 lub ¦wi±tka 105 robiony przez speców ze ¶l±ska to koszt ok.3500z³. Same wa³ki to ceny od 150z³ za kopie renomowanych do 700z³ za nowe, zamach odel¿ony wywa¿ony od 50z³ do 120z³ za mega lekki, g³owica porobiona od 100z³ do oko³o 350z³ za top spec, alu-wiatrak z paskiem ok.150z³, alu-micha ok.350z³, alu-pokrywa zaworów ok.150z³, do tego jakie¶ duperel typu skrócone os³ony popychaczy, lekki rozrz±d, lekkie "koniki" itp.
Wydech: od 30z³ za pustaka do 350z³ za profi bredê Pachonia z p³yt±, bredy michaela dostêpne na allegro do tego siê nie umywaj±. gaXnik d³ubany orgnilany ok.150z³ ew. od motocykla np. Mikuni za ponad 250z³
Jak obni¿enie masy auta to koniecznie lekkie elementy z laminatu typu prawe drzwi, maska, klapa, profi szyby z poliwêglanu a nie z plexy od 200z³ w górê.
Uk³ad hamulcowy na bazie hamulców tarczowych z poldka/cc za oko³o 150-200z³.
Ch³donica oleju przy dobrze krêc±cym siê i wysoko silniczku.
Dodatkowo bezwarunkowo ko³a 13-tki na alusach, jaki¶ sztywny hol w razie braku lawety.
Dystanse do kó³ ponad 100z³ za aluminiowe
No i s± jeszcze smaczki i wydumki bezcenne i ciê¿ko dostêpne typu lekkie bêbny, pochodz±ce z rallycrossu..

Jedn± z innych opcji jest swap silnika na 900-tkê z cc/sc ew. 1100cm3 co wi±¿e siê z przeróbk± mocowania samego silnika, koszt flanszy, mocowania silnka i innych gad¿etów bez samego silnika to ok.300-400z³. Do takiego silnika poszerza siê budê tak¿e znów roboty blacharskie.

Generalnie mo¿na zacz±æ drutem za bardzo ma³e pieni±dze typu sklepaæ na kamieniu resor i zamieniæ pzrednie amorki tylnymi, pobawiæ siê w przestawienie zaplonu co bynieznacznie lepiej siê zbiera³ ale jak chcesz mieæ napardwe konkurencyjnego b±ka do wbijania siê nawet w pierwsz± 5-10 tkê generalki to trzeba mega drivera i profi podej¶cia za cenê czê¶ci jak wy¿ej.
Z perspektywy czasu powiem tak: samo auto w ca³ej zabawie jest najtañsze i to w³a¶nie jego tanio¶æ jest z³udna. Je¶li wrócê do malca to kupiê co¶ gotowego bo taniej jest podrobiæ lub rozbudowaæ spec zrobionego ju¿ maluch ni¿ d³ubaæ go kosztownie od pocz±tku i wtopiæ kase poprzez metody prób i b³êdów. Prawdziwe rajdowe maluchy wystêpuj± na ¦l±sku i w znacznie mneijszej ilo¶ci w W-wie je¶li mówimy o rasowych sportowych malcach, pozosta³e sa namiastk± tego jak maluch sportowy powienien wygl±daæ.

P.S.Jka jeste¶ zainteresowany to posiadam w gara¿u jeszcez na sprzeda¿ odel¿ony, wywa¿ony zamach, jakie¶ d³ubane ga¼niki, sportow± kierê, 13-tki, chromowane zderzaki raczej w dobrych cenach choæ to zawsze jest pojêciem wzglêdnym Wink

Pozdrawiam i bêdê dalej twierdzi³,¿e maluch to naparwdê fajne autko do nauki rajdowego rzemios³a a przy umiejêtno¶ciach mechanicznych ju¿ ca³kiem fajne nawet do obs³ugi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
zielony_maluch




Do³±czy³: 22 Lut 2006
Posty: 300
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Bialystok

PostWys³any: Pon 20:01, 04 Maj 2009    Temat postu:

pytanie to w sumie co ty chcesz robic tym maluchem? w kjs'ach nie pobawisz sie fajnie bo nie tylko nie ma klasy ale i nawet ludzi z ktorymi moglbys konkurowac a to w rajdach w sumie najfajniejsze. obawam sie ze moglbys zrobic malucha przejechac ze dwa rajdy i pojawi sie niedosyt co inego jak by byly ze 2-3 zalogi wtedy to bys bawil sie zajefajnie. lesiu sam powiedz ze teraz cc i nawet sc to nie jest duza kasa a juz seria jest o niebo lepsza od malca

no chyba ze masz zamiar posmigac po miescie. jesli go dobrze i ladnie zrobisz bedziesz mial duza zabawke bo kazdy bedzie chcial sie z toba na swiatlach zmiezyc ja mam tylko naklejki na maluchu a ludzie szalu dostaja Smile)))))
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Leszek Janusz




Do³±czy³: 18 Sty 2006
Posty: 930
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: White100k

PostWys³any: Wto 9:03, 05 Maj 2009    Temat postu:

Zielony teraz nawet stara e-30 z p³yt± nie jest do kupienia za du¿± kasê w stosunku, ¿e na ju¿ gotowego malca troszkê przygotowanego to trzeba ze 2 - 3 tysie szykowaæ a wiadomo,¿e maluch wiêcej uwagi potrzebujue, ¿eby by³ w miarê ma³o awaryjny.
Natomiast tak jak mówisz liczy siê rywalizacja i lista kolegów to pokonania w podobnych sprzêtach.
Maluch jest dla kogo¶ kto albo kocha malucha, ew. kocha tylny napêd i szuka czego¶ na pocz±tek nie zdaj±c sobie sprawy z czym wi±¿e siê posiadanie malca.

Sam mam nadziejê wróciæ za kólko w KJS-ach i ne wykluczone, ¿e bêdzie to malec w przysz³o¶ci ja bêdzie wiêcej czasu Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
ksiezvlek




Do³±czy³: 27 Kwi 2009
Posty: 39
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: bialystok

PostWys³any: ¦ro 21:12, 06 Maj 2009    Temat postu:

Witam .
Fakt Leszek malca lekko dlubnietego z klatka mozna kupic juz za 1600 .
Powaznie sie zastanawialem nad tym , ale jak wszyscy pisza malec potrzebuje duzo uwagi a Ja nie mam dokonca na to czasu i zielony mnie dobil brakiem konkurencji wiec pozbieram jeszcze kaske i moze sprobue sc lub cc a swoim malcem to pobawie sie na wiosce .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Gudan




Do³±czy³: 21 Pa¼ 2007
Posty: 168
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Ignatki Osiedle

PostWys³any: Czw 23:12, 07 Maj 2009    Temat postu:

Witam kolegê, chcia³bym wspomnieæ, ¿e ja powoli buduje malca wiêc kogo¶ do rywalizacji bêdziesz mia³. Tylko nie wiem kiedy skoñczê bo na razie nie mam kasy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Brat Karloz
Go¶æ






PostWys³any: Czw 23:20, 18 Cze 2009    Temat postu: rzygotowac 126p do kjs

witam serdecznie wszystkich zajawkowiczów rajdów.
Posiadam fiata 126p, którym chcia³bym spróbowaæ swoich si³ w KJS'ach.
Niestety jak to u wielu studentów(humanistów) bywa mam ograniczony i mocno napiêty bud¿et. Obawiama siê, ¿e zamiast swego kaszla udoskonaliæ osi±gnê efekt zupe³nie odwrotny, w zwi±zku z tym chcia³bym siê dowiedzieæ o orientacyjnych kosztach(równie¿ "robocizny"):

przeróbki(obni¿enia i utwardzenia) zawieszenia
wydechu przelotowego (najtañsze wyj¶cie)
ubezpieczenia OC i NW ( mo¿e wiecie przy okazji ile kosztuje przerejestrowanie malucha) w najtañszej firmie.

nie chcê od razu ³adowaæ kasy w fotele, klatki i przeróbki silnika.Po prostu chcê spróbowaæ swoich si³ tym czym dysponujê dlatego wdziêczny bêdê za wszystkie rady i uwagi Cool
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Leszek Janusz




Do³±czy³: 18 Sty 2006
Posty: 930
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: White100k

PostWys³any: Pi± 10:32, 19 Cze 2009    Temat postu:

Najtañszy spec to wstawiæ amorki z ty³u na przód, obci±æ o 1-1,5 zwoju sprê¿yny z ty³u oraz sklepaæ resor z przodu z ew. do³o¿eniem najd³u¿szego lub prawie najd³u¿szego pióra. Powiniene¶ siê zmie¶ciæ w ok.100z³ zak³adaj±c ,¿e wszystko poza klepaniem resora sam zrobisz.
Takim malcem powied¼my, ¿e zmniejszysz szansê przewrócenia siê na dach i poprawisz jego stabilno¶æ. Za darmo mo¿esz zakleiæ dziurê w ga¼niku aby na lewych nawrotach nie przerywa³.

Aby maluch by³ tani musisz sam robiæ przy nimjak najwiêcej rzeczy czêsto metoda prób i b³êdów.

Ubezpieczenie z pe³nymi zni¿kami to koszt ok.20-300z³ za rok.

Pozdrawiam i ¿yczê uporu w d±¿eniach do staru tym malcem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rajdowy Bia³ystok Strona G³ówna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Mo¿esz pisaæ nowe tematy
Mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach

fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin