Forum Rajdowy Bia³ystok Strona G³ówna Rajdowy Bia³ystok
1 w 100% rajdowe forum bia³ostockie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Regulaminy 2009

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rajdowy Bia³ystok Strona G³ówna -> Przepisy, regulaminy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
MlodyRally
Administrator



Do³±czy³: 07 Gru 2005
Posty: 571
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: White100k

PostWys³any: Nie 20:53, 18 Sty 2009    Temat postu: Regulaminy 2009

Radzimy wszystkim zapoznaæ siê z tegorocznym [link widoczny dla zalogowanych]. Pamiêtajcie ¿e nieznajomo¶æ prawa szkodzi;)

Mo¿e w tym roku kto¶ siê wreszcie skusi na rajdow± trzeci± ligê, wiêc wpierw trza zapoznaæ siê z [link widoczny dla zalogowanych]

S± te¿ osoby które startuj± u nas w PPZM wiêc i dla nich [link widoczny dla zalogowanych]

nie wiem czy komu¶ bêdzie potrzebny, ale kto wiê? Razz [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
tOczeKKK




Do³±czy³: 26 Sty 2007
Posty: 63
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Drift-Stok

PostWys³any: Nie 22:38, 18 Sty 2009    Temat postu:

Ponadto ka¿dy samochód musi odpowiadaæ nastêpuj±cym warunkom:
a) identyczne ko³a (obrêcz i opona) na ka¿dej osi,

Ostatnio nagminnie powtarzaj±cy siê problem.
Czy jest kto¶ m±dry i wyt³umaczy dok³adnie ten punkt.
Je¿eli ja dobrze zrozumia³em, to z tego punktu wynika ¿e felgi na ka¿dej osi powinny mieæ t± sam± ¶rednice oraz szeroko¶æ a nawet rodzaj felgi (stal, aluminium), a opony musz± byæ tego samego producenta z identycznym bie¿nikiem i w tym samym rozmiarze. (wynika z tego ze zapasówkê tez muszê woziæ tak± sam±)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
joker




Do³±czy³: 19 Sty 2006
Posty: 110
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: stag rally team

PostWys³any: Nie 22:47, 18 Sty 2009    Temat postu:

przednie lewe ma byæ takie samo jak przednie prawe.
tylne lewe takie jak tylne prawe.
przody maj± byæ takie same. ty³y te¿.
ale przody z ty³ami mog± byæ inne. patrzymy na ko³a na 1 osi. nie porównujemy dwóch osi ze sob±, Rolling Eyes

no chyba ¿e nie mam racji Confused


Ostatnio zmieniony przez joker dnia Nie 22:48, 18 Sty 2009, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
tOczeKKK




Do³±czy³: 26 Sty 2007
Posty: 63
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Drift-Stok

PostWys³any: Nie 23:06, 18 Sty 2009    Temat postu:

joker napisa³:
przednie lewe ma byæ takie samo jak przednie prawe.
tylne lewe takie jak tylne prawe.
przody maj± byæ takie same. ty³y te¿.
ale przody z ty³ami mog± byæ inne. patrzymy na ko³a na 1 osi. nie porównujemy dwóch osi ze sob±, Rolling Eyes

no chyba ¿e nie mam racji Confused


Ja do niedawna tak samo my¶la³em, ale niestety na ostatnim Super Sprintcie Monte Krywlany, za³oga Fiat CC X-team mia³a z przodu 14" felgi a z ty³u 13" i niestety nie przeszli badañ. Ja mia³em taki sam problem na Barbórce. Jutro zobaczê w kodeksie ruchu drogowego co tam m±drego napisali.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
_dookie




Do³±czy³: 14 Sty 2006
Posty: 365
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Zambrów

PostWys³any: Pon 11:42, 19 Sty 2009    Temat postu:

Mi sie wydaje, ¿e ko³a(felgi i opony) maja byc takie same na osi, czyli na przodzie takie same, i na tyle takie same, a przód z ty³em mog± sie ró¿nic.

Przynajmniej tak bylo kiedys..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
ADAS




Do³±czy³: 19 Lis 2007
Posty: 54
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Bia³ystok

PostWys³any: Pon 13:47, 19 Sty 2009    Temat postu:

Dobrze ¿eby kto¶ to wyja¶ni³, gdy¿ na WOSPie w Cieniasie jak i w Hondzie mieli¶my jednakowe opony i ko³a na ka¿dej osi, znaczy jednakowe z przodu i jednakowe z ty³u, ale badañ nie przeszli¶my.
A skoro by³o to tak przestrzegane rygorystycznie to rozumiem ¿e auta z ró¿nymi felgami (stalowa i aluminiowa) te¿ nie powinny byæ dopuszczone. Jak jednakowe to jednakowe. Albo darowaæ sobie ten zapis.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
ero F1




Do³±czy³: 07 Mar 2006
Posty: 77
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Augustow

PostWys³any: Pon 18:10, 19 Sty 2009    Temat postu:

no wlasnie.moglby to ktos wytlumaczyc:

''identyczne kola (obrecz i opona)na kazdej osi''

czyli - jezdzimy na 4 takich samych felgach i 4 takie same opony ,tak to rozumiec?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
tOczeKKK




Do³±czy³: 26 Sty 2007
Posty: 63
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Drift-Stok

PostWys³any: Pon 20:07, 19 Sty 2009    Temat postu:

Przestudiowa³em ca³y Kodeks Ruchu Drogowego, ale niestety tam nic nie znalaz³em odpowiedzi na nasze pytanie, ale za to znalaz³em parê m±drych s³ów w (Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbêdnego wyposa¿enia (Dz.U. 2003 nr 32 poz. 262)).

-----------------
5.Pojazd powinien byæ wyposa¿ony w ogumienie pneumatyczne, o no¶no¶ci dostosowanej do nacisku ko³a, oraz dostosowane do maksymalnej prêdko¶ci pojazdu; ci¶nienie w ogumieniu powinno byæ zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obci±¿enia pojazdu.

6.Dopuszcza siê w celu krótkotrwa³ym u¿ycia wyposa¿enia pojazdu w ko³o zapasowe, o parametrach odmiennych ni¿ parametry stosowanego normalnie ko³a jezdnego, o ile ko³o takie wchodzi w sk³ad fabrycznego wyposa¿enia pojazdu - na warunkach okre¶lonych przez wytwórniê pojazdów.

7.Pojazd nie mo¿e byæ wyposa¿ony, z zastrze¿eniem ust. 5
1) w opony ró¿nej konstrukcji, w tym o ró¿nej rze¼bie bie¿nika, na ko³ach jednej osi, z zastrze¿eniem pkt.3
3) w opony ró¿nej konstrukcji na osiach sk³adowych;
4) W opony, których wska¼nik pokazuj± graniczne zu¿ycie bie¿nika, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wska¼niki - o g³êboko¶ci rze¼by bie¿nika mniejszej ni¿ 1,6mm,
5) w opony o widocznych pêkniêciach ods³aniaj±cych lub naruszaj±cych ich osnowê;
6) w opony z umieszczonymi trwale, wystaj±cymi na zewn±trz elementami przeciw¶lizgowymi.
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Leszek Janusz




Do³±czy³: 18 Sty 2006
Posty: 930
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: White100k

PostWys³any: Wto 9:42, 20 Sty 2009    Temat postu:

S±dzê,¿e do nowego przepisu zabrak³o jasnej interpretacji.
Dla mnie tak jak Joker napisa³ sprawa dotyczy jednej osi i w obrêbie jednej osi przepis ten stosujemy.
Natomiast to,¿e auto ma dwie osie wymaga podej¶cia do jakby podwójnego tematu a wiêc trtzeba obejrzeæ wszystkie 4 ko³a ale porównywaæ nale¿y stronê praw± i lew± przedniej osi a oddzielnie jakby drugi temat nie patrz±c na przód prawe i lewe ko³o tylnej osi.

Taka powinna byæ interpretacja moim zdaniem ale to sêdziowie wyra¿aj± swoj± opiniê z któr± nie dyskutujemy ;/ i to w³a¶nie w klubach organizuj±cych imprezy sportowe naszego regionu powinna zostaæ przeprowadzona dyskusja na ten temat, ustalenie jednego punktu widzenia, który bêdzie stosowany jednomy¶lnie przez ca³y sezon i je¶li to mo¿liwe to zamieszczenie takiej informacji na forum lub w regulaminie imprezy, ¿eby kto¶ kto nei startuje przypadkiem nie robi³ pó¼niej problemów i niepotrzebnych dyskusji.

P.S. Dzia³aj± Wam linki do regulaminó g³ónie chodzi mi o RPP.


Ostatnio zmieniony przez Leszek Janusz dnia Wto 10:45, 20 Sty 2009, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Gudan




Do³±czy³: 21 Pa¼ 2007
Posty: 168
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Ignatki Osiedle

PostWys³any: Wto 12:30, 20 Sty 2009    Temat postu:

Witam
Mój tata ma zak³ad wulkanizacyjny i z tego co wiem to opony nie musz± byæ na dwóch osiach takie same, wa¿ne ¿e na jednejosi maj± byæ takie same tzn. rozmiar, i wzór bie¿nika czyli tego samego producenta.
Stosuje siê zamienniki opon np. na tylnej osi rozmiar 185/60R14 a na przodzie mog± byæ 175/65R14.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
DYZIAK




Do³±czy³: 01 Pa¼ 2008
Posty: 88
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6

PostWys³any: Wto 15:21, 20 Sty 2009    Temat postu:

Panowie poczyta³em sobie wszystkie dokumenty, które dotycz± problemu i ju¿ wam odpowiadam otó¿ Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym oraz Rozporz±dzenia do niej wydane mówi± jasno, ¿e na tej samej osi maj± siê znajdowaæ opony takie same (nic nie mówi± o obrêczy ko³a czyli feldze) W przypadku spornym, o którym mówimy to organizator interpretuje zapisy regulaminu i moim zdaniem jako organizatora nie mo¿na wymagaæ czego¶ co stanowi ponad prawo. Nie mamy tu doczynienia z Rajdami zawodowymi wiêc skoro kierowcy amatorzy mog± poruszaæ na takich samych oponach na jednej osi to i kierowcy, którzy startuj± w KJS maj± do tego prawo. Na pewno w £om¿y bêdzie mo¿na jechaæ wg tego co mówi ustawa prawo o ruchu drogowym
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Leszek Janusz




Do³±czy³: 18 Sty 2006
Posty: 930
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: White100k

PostWys³any: Wto 16:49, 20 Sty 2009    Temat postu:

Dziêki Dyziak i za takie podej¶cie w³a¶nie lubiê je¼dziæ w £om¿y. Jeszcze ¿eby by³o jasno i klarownie to na przyk³adzie: mo¿emy jechaæ na 14 z przodu a 13 z ty³u -wa¿ne aby na jednej osi znajdowa³y siê opony jednego wymiaru, marki i wzoru bie¿nika-dobrze rozumujê Twój komunikat??

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
ADAS




Do³±czy³: 19 Lis 2007
Posty: 54
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Bia³ystok

PostWys³any: ¦ro 11:01, 21 Sty 2009    Temat postu:

Leszek Janusz napisa³:
Dziêki Dyziak i za takie podej¶cie w³a¶nie lubiê je¼dziæ w £om¿y. Jeszcze ¿eby by³o jasno i klarownie to na przyk³adzie: mo¿emy jechaæ na 14 z przodu a 13 z ty³u -wa¿ne aby na jednej osi znajdowa³y siê opony jednego wymiaru, marki i wzoru bie¿nika-dobrze rozumujê Twój komunikat??

Pozdrawiam


w 100% popieram przedmówcê Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Krzysiek X-Team




Do³±czy³: 20 Lis 2007
Posty: 31
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Zawady

PostWys³any: Czw 2:24, 22 Sty 2009    Temat postu:

Fajnie ,ze temat zostal poruszony zanim ja znalazlem chwile zeby to zrobic.
Zeby bylo jasne potrzebna jest jednoznaczna odpowiedz ze strony "wladz" i nie bedzie niespodzianek. Problemem jest interpretacja komisji a nie samych sedziow, ktorzy stwierdzili na badaniu, ze tak nie moze byc, ale komisja na pewno dopusci. Komisja stwierdzila ze jednak nie. Oto do czego mam pretensje (zakladam nadinterpretacje przepisow):
1.Zawodnik inwestuje kase w opony i nie moze na nich wystartowac.
2.Stres w czasie wyczekiwania na werdykt.
3.Przeczenie samemu sobie lub polowiczne stosowanie przepisow, bo "jednakowe kola i opony" znacza w rozumieniu komisji, ze 13 i 14 to nie jednakowe, Debica i Pirelli , alu i blaszanka jednakowe.
4.Brak mozliwosci obrony przepisami bo problem jest w rozumieniu znaczenia na zasadzie "bo ja tak uwarzam..." (zalacznik J dopuszcza tolerancje szer. i srednicy tarczy kola).
5.Sytuacja ktora podtrzymujac ta interpretacje zmusza do zainwestowania w 5-6 z zapasem kol o jednakowym ksztalcie tarczy kola, oponie... Zaraz bezses wymogow III ligi zostanie pobity.
6.W Olsztynie PSPW dopuszczano zalogi z powazniejszymi zastrzezeniami, a tu klubowa impreza, a co do Lomzy to chlopaki borykaja sie z obsada sedziowska lub innymi mniejszymi czy wiekszymi problemami ale atmosfera i rozwoj super i jasne stanowisko powyzej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Krzysiek X-Team




Do³±czy³: 20 Lis 2007
Posty: 31
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Zawady

PostWys³any: Sob 16:37, 14 Lut 2009    Temat postu:

Z informacji ktore uzyskalem po ostatnim szkoleniu sedziowskim wychodzi , ze przepisy dotycza wylacznie JEDNEJ OSI. Zeby nie byla to jednostronna informacja moze ktos z uczestnikow szkolenia to potwierdzi na forum.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
DYZIAK




Do³±czy³: 01 Pa¼ 2008
Posty: 88
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6

PostWys³any: Pon 8:56, 16 Lut 2009    Temat postu:

Potwierdzam ca³e zamieszanie dotyczy jednej osi, czyli mo¿na jechaæ na 13 z przodu i 14 z ty³u pod warunkiem, ¿e producent dopuszcza³ stosowanie felg o takim rozmiarze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Leszek Janusz




Do³±czy³: 18 Sty 2006
Posty: 930
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: White100k

PostWys³any: Wto 12:00, 17 Lut 2009    Temat postu:

Co oznacza,¿e producent dopuszcza³ stosowanie takich felg??
Wydaje mi siê, ¿e producent nie okre¶la³ nawet w homologacji drogowej max. wielko¶ci felgi czy tego typu spraw ale pisz Dyziak co masz na my¶li co by kwiatków nie by³o póxniej na samej imprezie bo jedziemy tam siê bawiæ a nie traciæ czasu na dyskusje psuj±ce tylko klimat a ten jest super w £om¿y Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
MlodyRally
Administrator



Do³±czy³: 07 Gru 2005
Posty: 571
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: White100k

PostWys³any: Wto 15:07, 17 Lut 2009    Temat postu:

Leszek Janusz napisa³:
Co oznacza,¿e producent dopuszcza³ stosowanie takich felg??
Wydaje mi siê, ¿e producent nie okre¶la³ nawet w homologacji drogowej max. wielko¶ci felgi czy tego typu spraw ale pisz Dyziak co masz na my¶li co by kwiatków nie by³o póxniej na samej imprezie bo jedziemy tam siê bawiæ a nie traciæ czasu na dyskusje psuj±ce tylko klimat a ten jest super w £om¿y Very Happy


o ile mnie pamiêæ nie myli to felgi mog± byæ +/- 2 rozmiary wzglêdem oryginalnych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Leszek Janusz




Do³±czy³: 18 Sty 2006
Posty: 930
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: White100k

PostWys³any: Wto 17:10, 17 Lut 2009    Temat postu:

Piszesz o homologacji drogowej auta czy domuszczalnej ¶rednicy kó³ka w grupie A w stosunku do nominalnej??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
DYZIAK




Do³±czy³: 01 Pa¼ 2008
Posty: 88
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6

PostWys³any: Wto 23:26, 17 Lut 2009    Temat postu:

Dobra, reasumuj±c wszystkie przeróbki auta musz± byæ zgodne z za³±cznikiem "J" lub homologacj± producenta. To mówi teoria. Praktycznie nie s±dzê ¿eby kto¶ wymaga³ podpierania siê dokumentacj± techniczn±. To jest KJS i skoro auto ma wa¿ne badania techniczne to znaczy, ¿e jest dopuszczony do ruchu. Nikt nie bêdzie siê za mocno zag³êbia³. Najwa¿niejsze jest bezpieczeñstwo i to bêdzie sprawdzane
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rajdowy Bia³ystok Strona G³ówna -> Przepisy, regulaminy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach

fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin