Forum Rajdowy Bia³ystok Strona G³ówna Rajdowy Bia³ystok
1 w 100% rajdowe forum bia³ostockie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Charakter prób KJS

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rajdowy Bia³ystok Strona G³ówna -> Rajdy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Zygo Z Kolebocji




Do³±czy³: 03 Lut 2006
Posty: 683
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6

PostWys³any: ¦ro 3:47, 29 Lis 2006    Temat postu: Charakter prób KJS

Chcia³bym rzuciæ parê s³ów od siebie na temat naszych prób KJS. Natchnê³o mnie po ustalaniu tras Barbórki i po postach apropo niej. Podkre¶liæ chcê, ¿e nie chcê nikogo krytykowaæ, ani nie czujê siê w zwi±zku z tym krytykowany.

Leszek napisa³ (w sprawie SP na Barbórce), ¿e 3 szutrowe drogi promuj± szybsze/mocniejsze auta i ¿e straci³by du¿o czasu na nich. To Jemu nie pasuje i nic dziwnego. Zd±¿y³by w swoim maluszku, w trakcie jednej prostej, zje¶æ p±czka i dobrze popiæ mlekim zanim by siê rozpêdzi³ Wink.
Co jednak ma powiedzieæ np BRT, czy Felix gdy wiêkszo¶æ prób to krêcio³ki na niedu¿ych placach, gdzie 2 bieg bywa ¿adko¶ci±.
Na RSMP/PPZM nikt nie patrzy, ¿e kto¶ nie ma szans wygraæ w Cienkim z Lancerem. Po to s± klasy. Wiem, ¿e to Barbórka, ¿e 2 klasy, ¿e SP, ¿e dla zabawy itd., ale temat ten co jaki¶ czas siê pojawia.
Gdzie, w warunkach rywalizacji kierowcy amatorzy maj± siê uczyæ obycia z prêdko¶ci±. Rajdy to przecie¿ zakrêty i du¿a w nich prêdko¶æ (m.in).
Dla mnie wychodzi na to, ¿e.... zróbcie mi próbê krêt±, woln± i w±sk±, bo mam ma³e/s³abe autko,a chcê wygraæ generalkê. Zawsze chodzi³o w KJS o technikê, ale nie zapominajmy, ¿e to jednak rajdy samochodowe, a nie kurs nauki jazdy.
Wolno ka¿dy potrafi przejechaæ zakrêt, ale szybko? Co z hamowaniem z wiêkszych prêdko¶ci, ocen± odleg³o¶ci???

Kolejna sprawa.
Radzio napisa³ o 2 oponach i misce olejowej Taty. Ja wtedy startowa³em jako kierowca, gdy ta misa posz³a, zreszt± z Radziem jako pilotem i gdybym nie zwolni³ to mog³oby byæ podobnie. Pamiêtam w którym to miejscu by³o i chcieli¶my z Zielonym pu¶ciæ t± 3 ostatni± prost± z innej strony, aby du¿ej prêdko¶ci w tym miejscu nie by³o.
Jednak jako pocz±tkuj±cy rajdowiec grzej±c ok 100 po tych prostych czu³em, ¿e to rajd, ostre hamowanie i w zakrêt. ¯e kamienie, ¿e bez p³yty? Co z tego, mimo, ¿e hajs mi siê nie przelewa³.

Np próba pod Aeroklubem, Podlaski bodaj 2005. Wjazd w bramê i muldy. Tam dopiero mo¿na by³o misê rozwaliæ. Wiêkszo¶æ hamowa³a w tym miejscu i luz. Dwie Warszawskie za³ogi mia³y te muldy w dupie. Wa¿ne ¿e próba fajna, ¿e warto jechaæ.

Wszyscy jeste¶my zdania, ¿e powinno byæ jak najrówniej, ale to przecie¿ rajdy, a nie karting czy wy¶cigi torowe.
Z felixem my¶leli¶my o starcie w Tomaszowie 26.11. Zobaczyli¶my próby na zdjêciach i zgodnie stwierdzili¶my, ¿e p³yta obowi±zkowo. Felix p³yty nie ma (jeszcze), ale to nie powód bym s³a³ maila do AK Tom. ¿eby próby zmienili.
Wiêkszo¶æ, jak nie wszyscy nasi zawodnicy startuj± autami, którymi nie je¿d¿± na co dzieñ.

Ja wiem i Wy wiecie, ¿e wszystkim nie dogodzisz.
Nie pijê w tym temacie uszczypliwie do nikogo. Wypowiedziami Radzia i Lesia pos³ó¿y³em siê jako przyk³adem. Wym±drzaæ siê te¿ nie chcia³em.
Po prostu troch mi jedzie marudzeniem i b³êdnym ko³em co do szybko¶ci prób. Peace



Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
GoBeR




Do³±czy³: 18 Sty 2006
Posty: 192
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: www.mojeauto.net

PostWys³any: ¦ro 7:45, 29 Lis 2006    Temat postu: Re: Charakter prób KJS

Zygo Z Kolebocji napisa³:
Chcia³bym rzuciæ parê s³ów od siebie na temat naszych prób KJS. Natchnê³o mnie po ustalaniu tras Barbórki i po postach apropo niej. Podkre¶liæ chcê, ¿e nie chcê nikogo krytykowaæ, ani nie czujê siê w zwi±zku z tym krytykowany.


TRUE.... TRUE....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
MlodyRally
Administrator



Do³±czy³: 07 Gru 2005
Posty: 571
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: White100k

PostWys³any: ¦ro 9:57, 29 Lis 2006    Temat postu: Re: Charakter prób KJS

Zygo Z Kolebocji napisa³:

Leszek napisa³ (w sprawie SP na Barbórce), ¿e 3 szutrowe drogi promuj± szybsze/mocniejsze auta i ¿e straci³by du¿o czasu na nich. To Jemu nie pasuje i nic dziwnego. Zd±¿y³by w swoim maluszku, w trakcie jednej prostej, zje¶æ p±czka i dobrze popiæ mlekim zanim by siê rozpêdzi³ Wink.
Co jednak ma powiedzieæ np BRT, czy Felix gdy wiêkszo¶æ prób to krêcio³ki na niedu¿ych placach, gdzie 2 bieg bywa ¿adko¶ci±.
(...)
Po to s± klasy.


zgadzam siê w 100% ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Maciek
Administrator



Do³±czy³: 04 Sty 2006
Posty: 304
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Bia³ystok

PostWys³any: ¦ro 14:42, 29 Lis 2006    Temat postu:

Richtig
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
zielony_maluch




Do³±czy³: 22 Lut 2006
Posty: 300
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Bialystok

PostWys³any: ¦ro 14:54, 29 Lis 2006    Temat postu:

Podoba mi sie tekst z paczkiem i mlekiem choc w orginale to byla kawa Razz nie martw sie lesiu jako posiadacz prawie identycznego bolidu podpowiem ci ze jak ci bedzie sie 4 konczyc to zrob tak jak ja czyli wzuc R (rakieta) a jak to zrobisz to juz napewno cos poleci Very Happy u mnie ostatmo uszczelka pod glowica Razz

Jesli chodzi o te proby co przygotowalem z Zygo wkrotce sie ukaza i sami bedziecie mogli sie przejechac i powiedziec czy tak moze byc. ja wiem jedno slupki ustawilismy tam gdzie jest niebezpiecznie dla samochodu a trasy zostaly przejechane, niektore po kilka razy samochodem z miekkim zawieszeniem i nie byl to jeeep. Zaluje ze ja nie bede mogl wystartowac bo chetnie bym zjadl se tego paczka Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Seba




Do³±czy³: 26 Sty 2006
Posty: 236
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Zambrów

PostWys³any: ¦ro 22:27, 29 Lis 2006    Temat postu:

Ja zawsze by³em za czy¶ szybszym, no przecie¿ Biafamar to najlepszy przyk³ad, normalnie próba jak narazie najlepsza w naszym regionie, dopiero potem jest ta d³uga wersja elektrociep³owni w Suwa³kach i Miasteczko zamyka trójkê.

No niestety my zawsze na zakrêtach bêdziemy wolniejsi, a na prostych szybsi ni¿ ni¿sze klasy Smile, choæ i tu s± wyj±tki Smile

Ja poprostu najlepiej wspominam rajdy, w których naprawdê co¶ siê nauczy³em i czu³em ¿e jadê, no a na placyku to ró¿nie bywa.

Prawdê mówi±c to nawet MRD jest w sumie wolne, fajne, techniczne ale wolne.

Ja chyba zawsze bêdê popiera³ miniOS'y poprostu, chocia¿ pamiêtam, ¿e by³ taki rok gdzie na lotnisku na trójce przechodzili¶my bramki, i dohamowywali¶my siê za o³tarz z gdzies 125 - 135 km/h, nawet siê kto¶ nie dohamowa³. My wtedy jako¶ byli¶my 1 czy 2 start w kadecie no i by³o super. W sumie bezpiecznie jak to na lotnisku no i prêdko¶æ te¿ ok.

Chyba siê nikt nie spodziewa³ innej wypowiedzi z mojej strony Smile

Ale nawet jak bylismy golfem, pierwszy start w Suwa³kach to pamiêtam te dohamowanie przez krzaki na Aquel i jeszcze jedn± próbê, gdzie na mokrym hamowali¶my ze 120 i to golfem 1.3. Jak jeszcze je¼dzi³ £ukasz Struk i tak ³adnie nas klepa³ na ka¿dej próbie Smile hehe to by³y czasy bez hamuj±cego ty³u i ci±g³ej improwizacji Very Happy

jednym s³owem miniOS zawsze i wszêdzie gdzie mo¿na, a jak nie mo¿na to gdzie¶ troszkê szybciej, a jak i to nie to przynajmniej ciekawie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
_dookie




Do³±czy³: 14 Sty 2006
Posty: 365
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Zambrów

PostWys³any: Czw 18:29, 30 Lis 2006    Temat postu:

Ja sie wypowiem w desen tego co powiedzia³ Seba. Ja je¶tem wielkim zwolennikiem szybkich prob. Jak napisal zygo, u mnie bez p³yty, pe³na seria, a Biafamar szedlem ile dalo rade. Nie powiem, takie proby jak gie³da, czy np. elektrociep³ownia ucza mnie przedewszystkim zachowania predkosci, utrzymywania przyczepnosci kó³ napedzanych. Takie proby ucz± techniki, ale prawdziwej jazdy ucza szybkie próby. Tam gdzie trzeba sie dochamowac z duzej predkosci, czy tam gdzie trzeba pojechac optymalnym torem, tak ukryte sa prawdziwe rajdowe zagadki. Bo nauczyc sie nie mielic kolami to kwestia 1-2 rajdow, zachowanie pradkosci to tez cos kolo tego. ale nauczyc sie zapiepszaæ ogniem to juz trzeba troche kilometrów na ostro przejechac.

Jak napisal Seba, najlepsze rajdy to takie ktore duzo ucza. Dla mnie teraz najzwyklejszy kreciloek to dobra nauka, ale dla niego Question to juz jazda oby jechac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rajdowy Bia³ystok Strona G³ówna -> Rajdy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach

fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin