DeMaDeS
Do³±czy³: 07 Lut 2011
Posty: 1
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/6
|
Wys³any: Pon 19:11, 07 Lut 2011 Temat postu: Ford Sierra 2.0 Turbo Mk1 3d prawie jak Cosworth |
|
|
Co¶ dla amatorów mocnych wra¿eñ – tylny napêd i turbo pod mask±. Samochód dziêki któremu moja pó³ka wzbogaci³a siê o kilka pucharów, miêdzy innymi za 1 miejsce w kl.5 na 1 Zimowym Rajdzie Nowomiejski 2011, 2 miejsce w Rajdzie Kormoran 2010, 2 miejsce w Andrzejkowym Super Sprincie Orneta 2010. W powy¿szych imprezach pod mask± siedzia³o 1.6 z turbin± ale dla lepszego efektu i dalej w ramach 5 klasy zosta³ zainstalowany 2.0 ohc na bloku 205 – w³a¶nie na tych blokach tylko z 16 zaworow± g³owic± powstawa³y s³ynne silniki Cosworth montowane w rajdowych Sierrach i Escortach.
Samochód przygotowywa³em dla siebie ale jestem zmuszony zakoñczyæ karierê „rajdow±”.
Podczas budowy przy¶wieca³a my¶l tanio a skutecznie. Nie ma w nim wyrafinowanych rozwi±zañ znanych z topowych rajdówek, nic nie by³o robione dla wygl±du lub „szpanu”. Do seryjnego silnika zosta³ przygotowany rurowy kolektor wydechowy pod turbinê stosowan± m.in. w Subaru WRX, turbina z przebiegiem 40ty¶ km z cywilnego samochodu, nie ciekn±ca, bez luzów, przelotowy wydech od fi70 do fi55 na koñcu, dwa przelotowe t³umiki zapewniaj± wzglêdn± ciszê w ¶rodku by bez interkomu s³yszeæ notatki pilota. Silnik zasilany w paliwo ga¼nikiem (..a mówili, ¿e siê nie da..), oczywi¶cie stosownie przygotowanym (wiêksze dysze, rêczne ssanie – dolot wzorowany na starych Maseratti z ga¼nikiem i turbin±). Dodatkowo zosta³ do³o¿ony intercooler (wysoko by nie uszkodziæ przy pierwszym uderzeniu – dok³adnie pod ¶rednio urodziwym wlotem powietrza na masce, na wolnych kjsach mo¿na wymusiæ obieg zamontowanym na nim wentylatorem), dwa dodatkowe otwory w masce dla lepszej wentylacji, dwa elektryczne wentylatory (oryginalne z Coswortha je¶li to ma dla kogo¶ znaczenie ), „ch³odnica oleju”, kawa³ek p³yty pod miskê, 5 barowa pompa paliwa plus stosowny regulator ci¶nienia.
Nie obesz³o siê bez zmian w zawieszeniu, usztywnione amortyzatory, wymieniony stabilizator, ciête sprê¿yny, krótka maglownica progresywna jak w Cosworcie – 2,7 obrotu, du¿e hamulce od 2 litrówki.
Wnêtrze – co zbêdne zosta³o usuniête, wiêkszo¶æ wyg³uszeñ zdrapana, akumulator wyl±dowa³ w baga¿niku w obudowie jak w za³±czniku J, ma³a kierownica prawie jak wiecie w czym…, dwa lekkie kub³y, quick shifter, odsuniête prze³±czniki by nie w³±czaæ wycieraczek podczas wychodzenia z po¶lizgu.
Karoseria – samochód na 27 lat wiêc z±b czasu da³ siê jej we znaki, brzydkie progi zosta³y zakryte laminatowymi progami, wzmocnione po³±czenie progi – pod³oga, dziury w pod³odze za³atane, pod³u¿nice poprawione, nowe gniazda tylnych sprê¿yn.
Je¶li szukasz samochodu idealnego – nie dzwoñ, nie pisz, nie zawracaj gitary.
Je¶li szukasz czego¶ taniego do poszalenia na KJSach i tego typu imprezach – dobrze trafi³e¶.
Je¶li masz na wydanie wiêcej ni¿ 2 ty¶, których za niego oczekujê te¿ dobrze trafi³e¶, mo¿esz oprócz Sierry dostaæ dodatkow± budê wybebeszon± pod k±tem budowy kolejnej rajdówki (w ³adnym stanie), skrzynie biegów, silnik, maglownicê, tylne zawieszenie, lampy i inne bajery, a je¶li lubisz woziæ do skupu z³om na kilogramy dostaniesz kilka kompletów foteli, hak do przyczepki i inne zbêdne mi ¿elastwo.
Film przedstawiaj±cy mo¿liwo¶ci poprzedniego silnika:
youtube -> Memroia³ Mirka Ciunela SMWiM Orneta Ford Sierra 1.6 Turbo
Cena 2ty¶, kontakt 508 004 386, miejscowo¶æ Lubawa
Ostatnio zmieniony przez DeMaDeS dnia Pon 19:12, 07 Lut 2011, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|