Forum Rajdowy Bia³ystok Strona G³ówna Rajdowy Bia³ystok
1 w 100% rajdowe forum bia³ostockie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Co i jak w 126p??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rajdowy Bia³ystok Strona G³ówna -> Technika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Wrocen




Do³±czy³: 16 Mar 2006
Posty: 49
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6

PostWys³any: Nie 22:18, 21 Maj 2006    Temat postu: Co i jak w 126p??

Tak jak w tytule, zastanawiam sie nad kupnem 126-ki, cena takiego auta, w do¶æ dbrym stanie nie bedzie przekraczaæ 1500pln, ale co potem? jakie przeróbki, co robic?
1, Silnik, co w nim zmieniac, co da najwiêkszy efekt?
2. zawieszenie, uci±æ, kupic sportowe?
3. klatka, jak sam zespawam jakies rury to organy ¶cigania nie bêda mia³y do mnie pretensji?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Wroniasty




Do³±czy³: 02 Lut 2006
Posty: 114
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Bia³ystok

PostWys³any: Pon 1:23, 22 Maj 2006    Temat postu:

1) Co do silnika... my¶lê, ¿e tak na dobry pocz±tek (zaznaczam, ¿e niezbyt siê znam na Maluchach) warto by by³o zaopatrzyæ siê w zdrowy silnik i:

a) splanowaæ g³owicê
b) odel¿yæ/splanowaæ/odchudziæ zamach
c) w³o¿yæ ostrzejszy wa³ek
d) pobawiæ siê z ga¼nikiem
e) wywa¿yæ uk³ad korbowo t³okowy

A je¶li masz du¿o wolnego czasu i chêci:

- polerka denek t³oków
- polerka korbowodów
- polerka kana³ów ss±cych i wydechowych
- polerka zaworów
- podciêcie d¼wigienek zaworowych
- optymalizacja kszta³tu komory spalania

Oczywi¶cie warto by jeszcze zadbaæ o dolot i wydech... wszelkie regulacje i inne pierdu³ki;)

2) Co do Maluchowego zawieszenia... to kompletnie go nie znam, ale tak na ch³opski rozum to wypada³oby je troszkê obni¿yæ, w³o¿yæ dobre amorki (albo seriê zalaæ gêstszym olejem), ewentualnie poli gumy (bo pewnie co chwila trzeba zwyk³e gumy w rajdowych warunkach wymieniaæ) i to na tyle...

3) Co do klatki to je¶li ma s³u¿yæ Ci do zabawy w KJSach i innych tego typu wyg³upach to masz woln± rêkê i mo¿esz j± sobie zbudowaæ jak chcesz. Je¶li chcesz potem startowaæ w PPZM to klatka nie musi mieæ homologacji, ale musi byæ zbudowana zgodnie z "za³±cznikiem J". Je¶li chcesz startowaæ w RSMP to klatka musi mieæ homologacjê... z tego co wiem, je¶li pope³ni³em gdzie¶ b³±d - poprawcie mnie:)

No i to na tyle... A co do Maluchów to gdzie¶ na necie jest stronka na której jest opisane nawet jak z Malucha zrobiæ prom kosmiczny, jak znajdê to podam link;)

P.S. - Za 1500z³ kupisz naprawdê dobrze przygotowanego do rajdów Malucha...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
joker




Do³±czy³: 19 Sty 2006
Posty: 110
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: stag rally team

PostWys³any: Pon 6:36, 22 Maj 2006    Temat postu:

mlodyyyyyyy napisa³:
1) (zaznaczam, ¿e niezbyt siê znam na Maluchach) .

Question to po co lecisz z mas³em ma¶lanym Question my¶le ¿e pytaj±cy nic siê nie dowiedzia³, poza tym co jest oczywiste i co sam wiedzia³.
konkrety...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Wroniasty




Do³±czy³: 02 Lut 2006
Posty: 114
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Bia³ystok

PostWys³any: Pon 8:00, 22 Maj 2006    Temat postu:

joker napisa³:
mlodyyyyyyy napisa³:
1) (zaznaczam, ¿e niezbyt siê znam na Maluchach) .

Question to po co lecisz z mas³em ma¶lanym Question my¶le ¿e pytaj±cy nic siê nie dowiedzia³, poza tym co jest oczywiste i co sam wiedzia³.
konkrety...


Dosta³ konkrety, tymi zabiegami, otrzyma moim zdaniem 30+ PS z Maluchowego silnika:

a) splanowaæ g³owicê
b) odel¿yæ/splanowaæ/odchudziæ zamach
c) w³o¿yæ ostrzejszy wa³ek
d) pobawiæ siê z ga¼nikiem
e) wywa¿yæ uk³ad korbowo t³okowy

A rasowanie silników... czy to silnik Malucha, czy Fordowskie 2.8V6 - wygl±da tak samo:)

Ty Joker poda³e¶ za to du¿o konkretów... Wink Ten post w tym temacie siê na pewno bardzo przyda, no i dziêki niemu zak³adaj±cy temat du¿o siê dowiedzia³...

P.S. - Mo¿liwo¶ci modyfikacji Maluchowego silnika jest naprawdê multum - wiara od dziesiêcioleci modyfikuje te silniki, proponujê poczytaæ -> [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
zielony_maluch




Do³±czy³: 22 Lut 2006
Posty: 300
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Bialystok

PostWys³any: Pon 8:36, 22 Maj 2006    Temat postu:

mysle ze ten temat jest tu zupelnie nie potrzebny jest mnostwo stronek na temat 126p ze przepisywanie ich nie ma najmniejszego sensu bo jak sie ktos nie zna to jak ci moze cos podradzic, jak cie strasznie interesuja przerobki bakow to wejdz sobie na stronke [link widoczny dla zalogowanych] i jak masz czas to tam sa setki rzeczy opisane. pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
kwiatek




Do³±czy³: 24 Sty 2006
Posty: 372
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6

PostWys³any: Pon 10:31, 22 Maj 2006    Temat postu:

OT:
mlody do rsmp sa takie same wymagania jak do ppzm
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
joker




Do³±czy³: 19 Sty 2006
Posty: 110
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: stag rally team

PostWys³any: Pon 11:03, 22 Maj 2006    Temat postu:

a) splanowaæ g³owicê
o ile?
b) odel¿yæ/splanowaæ/odchudziæ zamach
o ile?
c) w³o¿yæ ostrzejszy wa³ek
jak ostrzejszy?
d) pobawiæ siê z ga¼nikiem
jak?
e) wywa¿yæ uk³ad korbowo t³okowy

2) Co do Maluchowego zawieszenia... to kompletnie go nie znam, ale tak na ch³opski rozum to wypada³oby je troszkê obni¿yæ jak o ile,

o klatce to ci kolega kwiatek napisa³...

EOT
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Wrocen




Do³±czy³: 16 Mar 2006
Posty: 49
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6

PostWys³any: Pon 12:06, 22 Maj 2006    Temat postu:

Widzia³em kilka tych stronek o tuningu maluchów, ale liczy³em na to, ze ktos kto ju¿ to robi³, powie mi co daje najwiêksze efekty:] aha i ile takie przeróbki mog± kosztowaæ? Sam oczywiscie tego nie zrobie, na mechanice pojazdowej kompletnie sie nie znam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Wrocen




Do³±czy³: 16 Mar 2006
Posty: 49
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6

PostWys³any: Pon 14:06, 22 Maj 2006    Temat postu:

mlodyyyyyyy napisa³:


P.S. - Za 1500z³ kupisz naprawdê dobrze przygotowanego do rajdów Malucha...


Czy¿by Twoje s³owa okaza³y siê prorocze?
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
_dookie




Do³±czy³: 14 Sty 2006
Posty: 365
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Zambrów

PostWys³any: Pon 19:25, 22 Maj 2006    Temat postu:

Co do zawieszenia w maluchu, mozna resor wyklepac( z tego co sie orientowalem na 13 cm) i wsadzic jakies Amorki lepsze. Bilsteina mozna dostac za marne grosze na hodze.

Je¶li chodzi o wage, trzeba ciac metal i krzesac iskry Smile Sam myslalem co zrobic i wymyslilem po kilku radach. Po pierwsze, wywalasz cala tapicerke(kanapy, maty wyg³uszaj±ce). Zalezy jeszcze do czego auto bedzie s³uzylo, czy tylko do rjadow czy nie. Je¶li stricte po sportu, szyby z poliweglanu(grubosc 2-3 mm), maska i klapa z laminatu(moge pomóc z tym Smile ) deska ro¼dzielcza nie jest potrzebna, wyrzycasz wszystko i zostawiasz najpotrzebniejsze rzeczy(liczniki, nawiewy). CO ja moge napisac, fleklsa w ³apska i czadu, ciac co nie potrzebne.

Co do klatki, lepiej zlecic to profesionalistom, bo jest to rzecz ktora w sposób bezpo¶redni wp³wa na bezpieczeñstwo za³ogi. Mój kolega w maluchu ma klatke robiona przez jakiegos tam kolesia, i jest tak zjebana, ze prawa czesc przednia zamiast byc pociagnieta tuz przy szybie, odstaje od niej na jakies 10-15 cm. Bocznego zastrzalu juz nie dasz, bo poprostu nie ma jak.

Polecam lekture strony [link widoczny dla zalogowanych] , pozatym w dziale technika na tym forum napisalem podobny temat. W internecie tez jest od cholery informacji o tym jak mlaucha zbudowac.

Co do silnika, wsadzaj 900 i sie nie chrzan w robienie maluchowskiego. Jak dla mnie koszt mniejszy by³by niz wszystkie modyfikacjie przprowadzic, a efekt napewno lepszy. A najlepiej poczekac, dozbierac kasy i kupic cos innego Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Wroniasty




Do³±czy³: 02 Lut 2006
Posty: 114
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Bia³ystok

PostWys³any: Pon 20:13, 22 Maj 2006    Temat postu:

joker napisa³:
a) splanowaæ g³owicê
o ile?
b) odel¿yæ/splanowaæ/odchudziæ zamach
o ile?
c) w³o¿yæ ostrzejszy wa³ek
jak ostrzejszy?
d) pobawiæ siê z ga¼nikiem
jak?
e) wywa¿yæ uk³ad korbowo t³okowy

2) Co do Maluchowego zawieszenia... to kompletnie go nie znam, ale tak na ch³opski rozum to wypada³oby je troszkê obni¿yæ jak o ile,

o klatce to ci kolega kwiatek napisa³...

EOT


Joker zdaje mi siê, czy chcesz ze mn± walczyæ? Albo mnie zwalczaæ...? O tuningu 126p zosta³o napisane setki ksi±¿ek, jest kilka stron internetowych, na ktorych s± setki kolejnych artyku³ów krok po kroku...

Powiedzia³em koledze konkretnie co da najlepsze efekty w stosunku do w³o¿onej w to kasy/czasu... nie mam zamiaru rozwodziæ siê nad Maluchowym silnikiem na zasadzie (we¼ w rêkê kawa³ek papieru ¶ciernego o takich i takich parametrach takiej i takiej firmy i wykonuj nim przez 43 minuty i 18 sekund ruchy posuwisto zwrotne maj±ce na celu wypolerowanie denka t³oka, dziêki czemu t³ok bêdzie lepiej odprowadza³ ciep³o... nastêpnie we¼ pastê polersk± firmy itp...)

Joker tak siê sk³ada, ¿e odpowiedzi na pytania, które zada³e¶ s± zale¿ne od bardzo wielu czynników... a naprzyk³ad to o ile kolega ma sobie splanowaæ g³owicê zale¿y miêdzy innymi od tego ile ma wytrzymaæ silnik, jaki wa³ek ma zamiar w³o¿yæ itp. Je¶li kto¶ oczekuje cudownego przepisu na "tuning doskonaly" to odpowiem - takiego nie ma...

Przede wszystkim Wrocen powiniene¶ siê okre¶liæ, czy ma to byæ tanie "domowe" krêcenie silnika... czy bardziej fachowa robota:) My¶lê, ¿e spokojnie w domowych warunkach i przy niedu¿ym wk³adzie finansowym mo¿esz przede wszystkim poprawiæ fabrykê (wszelkie niedoróbki w odlewach, polerka itp), GA¬NIK, splanowaæ g³owicê, splanowaæ zamach... no i zale¿nie od ¶rodków p³atniczych którymi dysponujesz mo¿esz brn±æ dalej w modyfikacje:)

Joker to czepianie siê mnie... no có¿ pozostawiê bez komentarza, nie wiem, czy chcesz dopiec, czy ma to jaki¶ inny cel...

Mo¿liwe te¿, ¿e po prostu ¼le Ciê odbieram - je¶li tak to proponujê podaæ sobie d³oñ przy najbli¿szej okazji i siorbn±æ zimnego piwka:)

Pozdroxy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
kielek




Do³±czy³: 05 Maj 2006
Posty: 123
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Leeds,UK

PostWys³any: Wto 21:23, 23 Maj 2006    Temat postu:

eeeeeej [link widoczny dla zalogowanych] , [link widoczny dla zalogowanych] i nie powinienes miec wiecej pytan Wink


a co do kupna uzywanej rajdowki za 1,5 k to nie polecam jak chcesz wiedziec czemu napisz mi na priv albo na gg sie odezwi , zawsze jak jestem i to widoczny
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
radek




Do³±czy³: 24 Sty 2006
Posty: 86
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Wysokie Mazowieckie

PostWys³any: Czw 23:03, 25 Maj 2006    Temat postu:

I tu muszê poprzeæ DOOKIEGO wk³adaj 900-kê i bêdziesz mia³ mocn± brykê , do silnika nie bêdziesz nawet zagl±da³ i napewno wyjdzie ciê taniej ni¿ modyfikowaæ b±ka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Wrocen




Do³±czy³: 16 Mar 2006
Posty: 49
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6

PostWys³any: Pi± 0:49, 26 Maj 2006    Temat postu:

Nie lepiej po prostu kupic 900tkê?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
kielek




Do³±czy³: 05 Maj 2006
Posty: 123
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Leeds,UK

PostWys³any: Pi± 18:11, 26 Maj 2006    Temat postu:

poprostu Laughing do 900-tki wypadalo by miec , dobra bude , hamolce uklad kier. na poczatek , a potem jest "troche" zabawy zeby to wsadzic bo 900 nie pasoje ot tak sobie ze pyk wsadzimy i jedziemy , ogarni pierw lekko dlubnieta serie , pojezdzi w rajdach z rok czy 2 , przygotoj bude itd , i wtedy wsadzaj 900 - takie jest m,ije zdanie , mimo ze duzego doswiadczenie na tym polu nie mam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
radzio




Do³±czy³: 17 Sty 2006
Posty: 604
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: micha³kowa

PostWys³any: Pi± 19:50, 26 Maj 2006    Temat postu:

rok czy dwa? szkoda czasu, ja to od 1.5 roku mam wogole prawko Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
_dookie




Do³±czy³: 14 Sty 2006
Posty: 365
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Zambrów

PostWys³any: Sob 18:42, 27 Maj 2006    Temat postu:

CO jak co, ale malucha mam nawet ogarnietego Smile a wszystko zalezy od funduszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
9TEK




Do³±czy³: 16 Sty 2006
Posty: 353
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6
Sk±d: Bia³ystok

PostWys³any: Nie 15:55, 28 Maj 2006    Temat postu:

ja pisze co sam wyczyta³em i m±drych g³ów w tamacie wypyta³em :

""a) splanowaæ g³owicê
o ile? -2,5mm 3,5mm maks zalezy od wa³ka jaki ma skok krzywki (jak wiêcje niz 3mm trzeba robic "³ezki " na t³okach )

b) odel¿yæ/splanowaæ/odchudziæ zamach
o ile? - najpro¶ciej dac do przetoczenia do samego wieñca zebatego toczyc , odel¿y to jakies 2,5 Kg ko³o

c) w³o¿yæ ostrzejszy wa³ek
jak ostrzejszy?
- np ¦wi±tka 380 jak do rajdów lub Ka³u¿a 555 , ja mam ¦wi±tka 760 -pora¿ka brak góry albo brak do³u zalezy jak go przefazujesz wzglêdem wa³u korbowego

d) pobawiæ siê z ga¼nikiem

jak?

co do gaznika jest 1000 ró¿ncyh szkó³ i to jest d³uuuga bajka, ja próbowa³em róznych ustawieñ dyszy, to trzeba dobraæ do reszty przeróbek, najwazniejsze polerka gardzeili odchudznie dyfuzora i o¶ki przepustnicy

e) wywa¿yæ uk³ad korbowo t³okowy

troche drogawy temat ,³atwiej ju¿ wywa¿ony wa³ kupiæ od CC 700 a korbowody samemu na wadze precyzyjnej zrównaæ szlifuj±c na szflifierce stope korbowodu

ogólnie trudno jest generalnie przeróbki opisaæ bo du¿o jest do poprawienia po fabryce, ale ja chêtnie odpowiem na ka¿de pytanie dotycz±ce konkretnego podzespo³u , trche siê tym bawi³em , wiem co bym zrobi³ teraz ( i moze zrobie w trakcie remontu) inaczej ni¿ zrobi³em ,pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rajdowy Bia³ystok Strona G³ówna -> Technika Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach

fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin