|
Rajdowy Bia³ystok 1 w 100% rajdowe forum bia³ostockie
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Seba
Do³±czy³: 26 Sty 2006
Posty: 236
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/6 Sk±d: Zambrów
|
Wys³any: Nie 19:04, 28 Sty 2007 Temat postu: Oponki Markgum |
|
|
Czy kto¶ wie dok³adnie co oznaczaj± twardo¶ci Markguma?
To taki odpowiednik temperaturowy jak w Michelinach N00, N20, N40 ???
Bo na ich stronce jako¶ tak dziwnie jest napisane, ¿e S1 - najwiêksza przyczpno¶æ?? czy poprostu trzeba go stosowaæ w niskich temperaturach?
A tak przy okazji mo¿e napiszecie swoje do¶wiadczenia z oponkami, bo szukam jaki¶ takich fajnych na warunki mieszane asfalt / syf / b³oto, a chyba Potenza to nie jest najlepszy wybór, chocia¿ jak do tej pory zdecydowanie najlepsza oponka na jakiej je¼dzi³em, Oprócz markguma na suchym
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Leszek Janusz
Do³±czy³: 18 Sty 2006
Posty: 930
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/6 Sk±d: White100k
|
Wys³any: Nie 22:50, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
S1 jest to mieszanka najbardziej miêkka i najszybciej siê ¼dzieraj±ca-nawet na KJS-y chyba troszkê za miêkka.Oczywi¶cie S3 to najtwardsza.
Ja bym Ci radzi³ kontynuowaæ markguma-sensowna przyczepno¶æ i nie najgorszy przelicznik ceny do jako¶ci
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
kwiatek_
Go¶æ
|
Wys³any: Pon 1:43, 29 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
kilka razy mialem przerazenie w oczach jadac na markgumie...
przy wiekszych predkosciach odradzam, ale do KJSow to sie wszystko nada
zastanawiam sie tylko czy ze wzgledu na mieszane nawierzchnie na kjs nie lepiej zostac przy potenzie? sucho/mokro/ bloto/nawet szuter, ta opona jest bardziej uniwersalna
mojemu koledze na ppzm sie bieznik odkleil z markguma
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
radzio
Do³±czy³: 17 Sty 2006
Posty: 604
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/6 Sk±d: micha³kowa
|
Wys³any: Pon 9:52, 29 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
ja jezdzilem na slicku s1. i wlasciwie na prostych bylo wporzo, fajnie przyspieszal, fajnie chamowal. jednak w zakretach opona sie "kladla" az do felgi, co sie przekladalo na slaby feeling
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
ero F1
Do³±czy³: 07 Mar 2006
Posty: 77
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/6 Sk±d: Augustow
|
Wys³any: Pon 19:51, 29 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
miales za malo powietrza
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Seba
Do³±czy³: 26 Sty 2006
Posty: 236
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/6 Sk±d: Zambrów
|
Wys³any: Pon 21:18, 29 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
S³ysza³em w³a¶nie dziwne historia na temat "k³adzenia siê" tych opon, ale podobno zaczêli wzmacniaæ boki? Na temat pompowania te¿ dziwne historie s³ysza³em jak to ludzie w rallycrossie po 3 atm pompowali ?
W sumie w grê wchodzi S1 lub S2 tylko w³a¶nie nie wiem czy ta twardo¶æ to jest tylko przelicznik przyczepno¶æ/zu¿ycie siê, czy chodzi o dopasowanie do temperatury
No i ciekawe na jak d³ugo starczy np. S1 ale w sumie je¿eli jest najbardziej przyczepna to trzeba by³oby spróbowaæ
Trzeba zacz±æ chyba w koñcu zmieniaæ oponki i Potenza zostanie na mokro.
A mo¿e kto¶ co¶ powiedzieæ o je¼dzie na takim slicku po jakim¶ syfie itp?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
ero F1
Do³±czy³: 07 Mar 2006
Posty: 77
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/6 Sk±d: Augustow
|
Wys³any: Wto 13:07, 30 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
wystarczy miec dobra szpere i jechac na byle czym
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
radzio
Do³±czy³: 17 Sty 2006
Posty: 604
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/6 Sk±d: micha³kowa
|
Wys³any: Wto 14:17, 30 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
czy ja wiem czy 2.6 atm w samochodzie co wazy nie cale 800kg to malo?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
kwiatek_
Go¶æ
|
Wys³any: Wto 18:32, 30 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
ero a jaka masz szpere?
mi sie wydaje ze przy dobrej szperze opony maja jeszcze wieksze znaczenie...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Seba
Do³±czy³: 26 Sty 2006
Posty: 236
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/6 Sk±d: Zambrów
|
Wys³any: Wto 20:09, 30 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
ero F1 napisa³: | wystarczy miec dobra szpere i jechac na byle czym |
to dobre, siê u¶mia³em
a ty Filip jakie masz slicki? bo 2 to nówki ?
No i powiedz ile w koñcu wa¿y twój bolid bo te 800 kg to troszke za ma³o chyba prawdy siê nie dowiemy co¶ patrzê
Radzio: no w³a¶nie chyba du¿o, nie ?
zadzwoniê jutro do markguma i siê dopytam co z tymi mieszankami
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
ero F1
Do³±czy³: 07 Mar 2006
Posty: 77
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/6 Sk±d: Augustow
|
Wys³any: Wto 22:58, 30 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
moze chodzi o pochylenie kol
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
radzio
Do³±czy³: 17 Sty 2006
Posty: 604
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/6 Sk±d: micha³kowa
|
Wys³any: ¦ro 13:10, 31 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
a co do mieszanek to ja jedzilem na s1, jak bylo zimno, to byly super. ale jak sie rozgrzaly lub bylo cieplo, to strasznie plynely i szybko sie zuzywaly
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Seba
Do³±czy³: 26 Sty 2006
Posty: 236
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/6 Sk±d: Zambrów
|
Wys³any: ¦ro 19:07, 31 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
dzwoni³em, dopyta³em, dobiera siê mieszanki do temperatury, wiêc tak jak piszesz Radzio - jak by³o cieplej to S1 poprostu mog³y p³yn±æ.
Dowiedzia³em siê te¿, ¿e te na których ja je¼dzi³em z bie¿nikiem sport - kupione nie w markgumie tylko w Ksawerowie z allegro, to nie jest guma Avon, tylko zwyk³a nalewka, która notabene by³a kiepska, dlatego kosztowa³y 125 z³/szt
tak¿e sensowny wybór to chyba S2
Boki opon s± nalewane podwójnie dla wzmocnienia, jednak jako ¿e s± to opony seryjne, nie mo¿na bawiæ siê w takie ci¶nienie jak na slickach prawdziwych tylko raczej troszkê wy¿ej podano mi warto¶ci 2.6 - 2.8 i historyjkê jak to kto¶ napompowa³ takiego markguma jak slicka w nadziei, ¿e mu siê powietrze nagrzeje i siê zdziwi³ jak opony zesz³y z felg na 1 zakrêcie
Ogólnie jeszcze z tego co siê dowiedzia³em, to nie wymagaj± tak du¿o nagrzewania ani specjalnych zabiegów przygotowawczych, i podobno nawet odrobinê niedogrzane trzymaj± prawie tak jak powinny.
Aczkolwiek na stronce avona znalaz³em info o pierwszym u¿yciu opon, coprawda wy¶cigowych ale z tego co pisze markgum na tych samych mieszankach, i tam zalecane jest spokojne pierwsze dogrzanie opon, bez ¶lizgania, stopniowo. Tak przygotowane i ostudzone oponki potem mo¿na ju¿ nagrzaæ agresywniej, natomiast zbyt szybkie dogrzanie pierwsze - poprostu guma traci w³a¶ciwo¶ci, plus widoczny efekt "ga³czenia siê" jak to nazywa £ukasz
To tyle co wiem, mniej wiêcej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
|
fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|